Asli Tempat Wisata Di Cina Paling Dasyat

Memilih objek pelancongan di luar negara merupakan pilihan yang sukar, kerana mempunyai banyak pilihan dengan keunikan dan kelebihan yang dimilik masing masing negara. Ada yang menawarkan keindahan seni bina, pemandangan alam, membeli-belah, sejarah, hingga kuliner yang menggugah selera.

Soal belanja contohnya, kita boleh memilih Hongkong. Sempat menjadi tanah jajahan Inggeris dari tahun 1842-1997, bandar yang dikembalikan ke Republik Rakyat China pada tarikh 1 Julai 1997 ini memilikiobyek pelancongan dan hiburan menarik walaupun kedua-duanya kalah pamor predikat yang disandangnya, bandar syurga membeli-belah di Asia.
Tempat tempat Pelancongan di China yang Harus di Kunjungi

Ada beberapa pusat membeli-belah yang boleh menjadi alternatif destinasi tempat pelancongan di china? Diantaranya, Kowloon, Mongkok kawasan dengan Ladies marketnya yang terkenal oleh wistawan Indonesia kerana menawarkan pelbagai barangan bermula dari souvenir, kaos, sehingga barang barang elektronik.

Tempat tempat membeli-belah menarik tersebar di kawasan tersebut, baik berupa kedai kecil, maupun pusat membeli-belah besar, seperti Fortress dan Broadway yang banyak menjual barangan elektronik.

Selain membeli-belah, di China kita boleh bercuti sambil menggali sejarah dunia Negri Tai. Misalnya bandar Dengfeng, disini kita boleh melawat Shaolin Temple dengan menggunakan electric cart.

Shaolin temple ini? disebut sebut menjadi salah satu kuil terkenal di China yang merupakan kuil nombor satu di bawah syurga, Pagoda Forest. Di tempat ini pula wistawan dapat melihat Kungfu show yang terkenal dari negeri tersebut.

Selain itu kita boleh juga ke bandar Luoyang untuk melawat Longmen Grottoes yang merupakan salah satu UNESCO World Heritage. Dijangka dibuat tahun 493M pada zaman Maharaja Xiaomen dari Dinasti Wei. Longmen Grottoes adalah tempat yang di dalamnya terdapat beribu-ribu patung Buddha, gua, dan berpuluh-puluh pagoda. Tempat ini tentu akan menjadi tempat bercuti di China yang paling berkesan.

Selain itu masih banyak tempat pelancongan di China yang dapat kita kunjungi, seperti Yellow River, Qingming Riverside Landscape Garden, dan melawat puncak Yuan Jia Jie dengan menggunakan Lif terpantas dan teritinggi.

Related Posts:

0 Response to "Asli Tempat Wisata Di Cina Paling Dasyat"

Post a Comment