Jepang Mempunyai Tempat Wisata Ynag Paling Dahsyat


Untuk anda yang ingin melancong ke Jepun, tentunya anda perlu tahu harga tour ke Jepun yang sesuai dengan budget anda. Sebenarnya harga tour ke Jepun sangatlah relatif kerana ada pelbagai faktor yang mempengaruhi besar atau kecilnya harga tour ke Jepun. Misalnya saja jumlah hari di mana kita akan melakukan tour, berapa lokasi yang akan kita kunjungi, berapa besar hotel yag akan kita pakai untuk menginap, dan juga pelbagai perbelanjaan lain. Berikut ini beberapa penjelasan tentang harga tour ke Jepun.

Anggaran Harga Tour Ke Jepun
 
Seperti yang dijelaskan sebelum ini, harga tour ke Jepun sangatlah relatif dan dipengaruhi oleh pelbagai faktor. Tapi untuk lebih memudahkan dalam menganggarkan harga tour ke Jepun, di bawah ini langkah-langkah yang boleh anda pakai:

Tiket Pesawat
Untuk tiket pesawat biasanya anda perlu merogoh kocek kira-kira 5 juta rupiah. Tiket pesawat ini pun bergantung dengan syarikat penerbangan yang anda pilih. Jadi, anda boleh mengeluarkan wang lebih dari 5 juta ataupun kurang daripada 5 juta.

Hotel
Hotel di Jepun sangat berbeza-beza dan anda boleh memilih hotel dengan harga murah ataupun yang sesuai dengan budget anda. Untuk anggaran, harga hotel satu malam berkisar Rp.300.000-500.0000.
pengangkutan

Sebaiknya jangan menggunakan teksi kerana kosnya cenderung mahal. Anda boleh menggunakan pengangkutan hemat lain sehingga boleh menjimatkan perbelanjaan anda. Untuk perkiraan, anda akan mengeluarkan Rp.100.000-150.000 per hari.

Makan 
Anda boleh memilih menu yang sesuai dengan budget anda, bahkan pada malam hari ada beberapa restoran atau kedai yang membuka sale. Untuk perkiraan, anda memerlukan Rp. 200,000 per hari untuk makan.

Tiket masuk
Ada beberapa tempat pelancongan dengan tiket masuk murah, ada juga yang harga tiket kemasukan mahal. Jika anda memasukkan Tokyo Disneyland ke dalam senarai tempat yang harus anda lawati, maka kira-kira wang yang anda perlukan sebesar Rp.750.000.

Internet
Agar tetap bisa berhubungan dengan saudara-mara anda, anda pun perlu mengakses internet ketika berada di Jepun. Kos yang anda perlukan kira-kira Rp.400.000 selama 7 hari.

Berdasarkan butiran di atas, jika anda akan berada di Jepun selama 7 hari 6 malam, maka bayaran yang anda perlukan adalah sebesar Rp. 12000000.

Tempat Pelancongan yang Harus anda Lawati
 
Setelah anda melihat butir-butir di atas, tentunya anda sudah boleh menyusun rancangan apa yang akan anda lakukan semasa di Jepun. Ada beberapa tempat yang boleh menjadi cadangan anda. Yang pertama tentu saja kuil-kuil yang berada di Tokyo atau Kyoto, anda harus mengunjunginya kerana bangunan tersebut begitu khas dan menggambarkan pelancongan di Jepun. Selain kuil, taman hiburan Tokyo Disneyland pun wajib untuk anda kunjungi. Disneyland begitu terkenal, dan tentu saja anda tak mungkin terlepas peluang untuk menikmati pelbagai wahana di taman hiburan tersebut bukan?

Untuk anda yang ingin menjimatkan wang, anda pun boleh bersiar-siar di Tokyo tanpa perlu mengeluarkan banyak wang kerana ada beberapa tempat pelancongan yang menawarkan tiket masuk percuma, misalnya menikmati suasana Ueno Park, atau pergi ke pusat membeli-belah Shibuya. Berkeliling di Akibahara pun akan sangat mengasyikan kerana anda boleh melihat kebudayaan manga dan anime. Jadi, tunggu apa lagi? Jika budget anda sudah dirasa cukup untuk pergi ke Jepun dan anda sudah tahu butiran harga tour ke Jepun, anda boleh berangkat secepat mungkin untuk segera menikmati semua perkara indah yang ada di Jepun.

Related Posts:

0 Response to " Jepang Mempunyai Tempat Wisata Ynag Paling Dahsyat"

Post a Comment