Asli 5 Hotel di Medan Termewah

Klikers, beberapa waktu lalu saya sempat menulis tentang tempat pelancongan di Medan. Nah, bagi Klikers yang berminat untuk bercuti ke Medan tapi masih bingung harus menginap di hotel mana, kami punya infonya! Berikut cadangan 5 hotel di Medan dengan harga yang berpatutan yang tidak akan membuat Klikers terbeliak ketika melihat bill. Hehehe. Murah tapi tidak murahan lho ...

1. Cordela Hotel Medan
 Nama "Cordela" diambil dari kata "Cordelia", yang artinya "hati yang lembut", "selesa", dan "paling hangat". Jelas sekali bahawa Cordelia Hotel Medan berusaha menawarkan keselesaan dan keramahan untuk memuaskan para tamunya. Cordela Hotel Medan berada di JL. Prof. HM. Yamin SH No 90, Medan. Lokasi strategik, di tengah kawasan binis bandar Medan, di sekitar Merdeka Walk. Hotel bintang tiga ini mempunyai reka bentuk minimalis moden. Bilik tetamunya terdiri dari 8 Superior Room, 7 Deluxe Business Room, dan 55 Deluxe Room. Setiap biliknya sudah dilengkapi dengan sistem kunci RFID. Kemudahan yang disediakan Cordela Hotel Medan antara lain adalah: public area wifi, restaurant, meeting room, tempat letak kereta, kedai ubat, dan tourist information. Setiap biliknya juga dilengkapi dengan penyaman udara, hair dryer, TV kabel, bath amenities, dan wifi.

2. Caribbean Boutique Hotel


Caribbean Boutique Hotel beralamat di Jl. Timor Blok J No I-IV, Medan. Caribbean Boutique Hotel merupakan hotel bintang tiga dengan kedudukan yang cukup strategik, di tengah pusat perniagaan bandar dan shopping mall. Dari Lapangan Terbang Kuala Namu, anda hanya memerlukan masa 45 minit untuk mencapai hotel ini. Caribbean Boutique Hotel mempunyai 167 bilik tetamu yang terdiri daripada jenis bilik: Deluxe Room, Superior Room, Executive Room, Junior Suite Room, Grand Suite Room, dan Caribbean Suite Room. Setiap bilik dilengkapi dengan kemudahan: 32 "LCD TV, pancuran, safety deposit box, tea / coffee maker, mini bar, dan free wifi. Di Caribbean Boutique Hotel, para tetamu juga boleh menikmati spa di My Life Spa. DI Dante Coffee, anda boleh menikmati hidangan tradisional Indonesia, Asian, dan Western. Ada juga The Eight Lounge & Bar di mana anda boleh menikmati cocktail. Caribbean Boutique Hotel juga mempunyai grand ballroom yang boleh menampung sehingga 700 orang dan juga kemudahan meeting room.

3. Swiss-Belinn Medan

 Swiss-Belinn Medan terletak di Jl. Surabaya No.88, Medan. Bertempat cukup strategik di pusat perniagaan, tak jauh dari pusat membeli-belah. Dari Lapangan Terbang Kuala Namu, anda hanya perlu menempuh perjalanan sejauh 45 minit. Swiss-Belinn Medan menyediakan 180 bilik dengan reka bentuk minimalis dan suasana yang selesa dan homey. Jenis bilik yang tersedia antara lain adalah: Superior, Deluxe, Superior Deluxe, Junior Suites, dan Suites. Kemudahan yang disediakan di dalam bilik pun lengkap, mulai dari IDD Telephone, penyaman udara, LCD TV, safety deposit box, hingga akses internet. Sementara itu, kemudahan lain adalah business centre, dobi, cucian kering, gym, dan spa. Untuk menjamu selera, anda boleh menikmati santapan dengan menu tempatan dan antarabangsa di Barelo Restaurant.

4. Sofyan Hotel Saka Medan


Sofyan Hotel Saka Medan berada di JL. GAGAK HITAM 14, Medan. Dari hotel ini, anda hanya perlu berjalan kaki sejauh 10 minit dari Ring Road Culinary Centre. Sofyan Hotel Saka Medan adalah hotel yang diuruskan dengan sistem Syariah sebagai hotel islami. Maka, bagi para tetamu yang dapat sebagai pasangan atau suami-istri, harus menunjukkan akta perkawinan. Jenis bilik yang tersedia antara lain adalah: Deluxe dan Superior. Setiap biliknya direka dengan warna-warna cerah dan dilengkapi dengan kemudahan TV kabel, ruang mandi dengan air panas, dan bath amenities. Anda boleh menjamu selera di Nangro Restaurant yang menyediakan menu Indonesia. Kemudahan lain yang disediakan Sofyan Hotel Saka Medan adalah: meeting room, public area Wifi, dan business centre.

5. Grand Sirao Hotel Medan


Grand Sirao Hotel Medan boleh menjadi pilihan bagi anda yang mencari hotel di Medan dengan harga yang berpatutan. Grand Sirao Hotel Medan terletak di pusat bandar, hanya beberapa langkah dari Merdeka Walk, Tirtanadi Water Tower, dan Medan Mall. Alamat tepatnya iaitu di Jalan Semarang No 4-6, Medan. Ada beberapa jenis bilik yang disediakan, iaitu: Suite Room, Deluxe Room, Superior Room Plus, dan Standard Room. Setiap bilik dilengkapi dengan kemudahan: penyaman udara, bar mini, free internet wifi, dan telefon. Para tetamu boleh menjamu selera di restaurant dan kedai kopi yang menyajikan menu traditional cuisine, Asian, dan Western. Restaurant dan kedai kopi ini dibuka 24 jam. Meeting Room yang boleh didapati dapat menampung hingga 500 orang. Grand Sirao Hotel Medan juga menyediakan kemudahan Tour n Travel bagi anda yang ingin melayari Sumatra Utara.

Related Posts:

0 Response to "Asli 5 Hotel di Medan Termewah"

Post a Comment